تبلیغات
قبله تهران (راه عاشقی)

قبله تهران (راه عاشقی)
ری قبله تهران است (مقام معظم رهبری)


آیه قرآن

هرکس حضرت عبدالظیم را در شهرری زیارت کند گویا امام حسین علیه السلام را در کربلا زیارت کرده است

ابا عبدالله به مقامی از ذکر رسید که باب ذکر برای همه عالم گشوده شد

امام حسین (ع) در روز عاشورا با یاد و ذکر خدا شیطان را تا ابد زمین کرد، شیطان در واقعه عاشورا با تمام قوا و جنود خود به میدان آمد تا حضرت را دچار سستی کند اما خدا صلواتی برای مقام آن حضرت فرستاد که برای احدی جز پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت (ع) نفرستاده بود و به مقامی از ذکر رسید که باب ذکر برای همه عالم گشوده شد.

آیت الله سید محمد مهدی میرباقری در جمع عزاداران حسینی با تاکید بر تداوم و اصرار بر ذکر و یاد خدا اظهار داشت: بنده بایستی در صبح و شام خدا را تسبیح کند که اگر چنین کرد نتیجه این دوام ذکر این است که انسان اهل ذکر می شود و خدا و ملائکه برای این بنده کثیر الذکر صلوات می فرستد.

مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم نتیجه ذکر خدا را خروج از ظلمات به نور عنوان کرد و افزود: خروج از ظلمات که در نتیجه ذکر کثیر است نورانی شدن روح و وجود انسان است با ذکر بار مومن بسته می شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه ذکر باید به دوام برسد تصریح کرد: اگر انسان دائم اهل ذکر باشد با تیر ذکر شیطان را از خود می راند و از تعلقات دنیا خودش را رها می کند.

وی با تشریح معنی ذکر دائم، در ادامه خاطرنشان کرد: منظور از ذکر دائم ذکر لفظی نیست بلکه بنده در مقام ذکر بید به جایی برسد که آنچه مرضی رضای حق نیست را مرتکب نشود تعلقات را رها ئ ترک معصیت کند.

استاد میرباقری با هشدار اینکه شیطان با تمام قوا تلاش می کند ذکر را از انسان بگیرد ادامه داد: شیطان برای گرفتن توفیق ذکر از انسان تلاش می کند تا غفلت را در وجود انسان تقویت کند مخصوصا در لحظات ذکر مثل نماز اول وقت.

مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه شیطان اگر خود نتواند توفیق ذکر را از انسان بگیرد جنودی را بکار می گیرد تاکید کرد: شیطان ذهن انسان را مغفول می کند هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ کیفیت.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی عنوان کرد: انسان باید با این هدف شیطان مقابله کند و نگذارد شیطان و جنودش حالت ذکر را از انسان بگیرد.

وی تصریح کرد: اگر دوام ذکر در انسان ایجاد شود خدا هم از انسان یاد می کند و شامل ذکر الهی می شود و اینجاست که انسان را به مقام نفس
مطمئنه می رساند.

آیت الله میرباقری با تاکید براینکه نفس مطمئنه پاداش انسان دوام الذکر است در ادامه اظهار داشت: ذکر خدا برای انسانی که دائم الذکر است درجاتی دارد که محور این ذکر الهی وجود مقدس نبی اکرم (ص)است.

مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم ائمه معصوم (ع) را اهل ذکر و خود ذکر را وجود پیامبر اکرم (ص) بیان و خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام همه ممراتب وجودش ذکر الهی است و هر کسی به این درجه می رسد باید اهل ذکر باشد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد: ذکر خدا در خانه هایی واقع می شود که خدا اجازه ذکر در آن خانه ها را داده است و این خانه ها هم خانه های نبی اکرم (ص) است و حقیقت ذکری است که در آن خانه ها واقع شده است.

وی با تاکید براینکه وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) ذکر است، گفت: ذکر و توجه خدا به بنده همین است که انسان را از ظلمات به نور سیر می دهد ، وادی نور، وادی ذکرالله است که اگر کسی به وادی ذکر الهی راه یافت خدا متوجه اوست و توجه خدا به بنده نور الهی است که در نهایت به مقام اطمینان نفس می رسد.

استاد میرباقری عنوان کرد: نوری که خدا به قلب بنده نازل می کند و او را از ظلمات به وادی نور می برد همان شعاع نور نبی اکرم (ص) که مثل نور خداست و از این رو  گفته می شود که پیامبر اسلام خود ذکر است.

مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم ذکر خدا برای بنده را صلوات بیان کرد و افزود: وقتی قلب پیامبر متوجه اهل ذکر شود موجب تطهیر انسان و سیر دادن انسان از تاریکی گناه به وادی نور و پاکی است از این رو اصل ذکر در آن وجود پاک است و همه برای پیامبر صلوات می فرستند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی صلوات خدا برای پیامبر را مبرا نمودم حضرت از نقص عنوان کرد و اظهار داشت: اگر بنده اهل ذکر و مراقبه باشد خدا برایش صلوات می فرستد و صلوات خدا برای بنده عطای نور نبی اکرم (ص) به بنده است و پیامبر می شود همان ذکر و نور.

وی خاطر نشان کرد: یاد خدا یعنی توجه و شعاعی از نور پیامبر به مومن می افتد و این شعاع نور وجود پیامبر به قلب مومن است که مومن را آرام می کند و به مقام الا بذکرالله تطمئن القلوب می رسد.

آیت الله میرباقری گفت: وقنی خدا برای بنده خود ذکر می گید نتیجه ان قلب مطمئن و آرام مومن است و ازین رو است که همه تلاش و هم و غم شیطان گرفتن ذکر و توجه انسان است که در مواردی مثل امتحان انبیا خدا هم شیطان را همراهی می کند، همراهی خدا با شیطان نه به معنای رضایت از کار شیطان است بلکه به این معنی که خدا اذن می دهد تا ایمان بنده را محک بزند.

مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان مثال حضرت ایوب(ع) تصریح کرد: در امتحان حضرت ایوب خدا به شیطان اذن داد و شیطان با تصرف در اهل و اموال آن حضرت را از او گرفت. شیطان تا آن حد انسان را تحت فشار می گذارد که ذکر و اخلاص انسان را بگیرد و در این مسیر اگر به تنهایی نتواند به هدفش برسد جنود خود را به کار می گیرد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در بیان مثال زندگی ابراهیم خلیل الله هم بیان کرد: حضرت ابراهیم با ذکر خدا امتش را نجات داد این نفس آرام و مطمئن آن حضرت بود که وقتی او را در آتش انداختند آنچه تکلیفش بود انجام داد و شیطان در آن لحظه نتوانست حضرت را دچار غفلت کند.

وی در ادامه به نفس مقدس حضرت سیدالشهدا اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع) در روز عاشورا با یاد و ذکر خدا شیطان را تا ابد زمین کرد، شیطان در واقعه عاشورا با تمام قوا و جنود خود به میدان آمد تا حضرت را دچار سستی کند اما خدا صلواتی برای مقام آن حضرت فرستاد که برای احدی جز پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت (ع) نفرستاده بود و به مقامی از ذکر رسید که باب ذکر برای همه عالم گشوده شد.

استاد میرباقری در پایان تصریح کرد: اباعبدالله (ع) در صحرای کربلا با تمام مصیبت هایی که دید لحظه ای از ذکر و یاد خدا غافل نشد تا آنجا که حتی در گودی قتلگاه با تمام وجود مبارکشان مشغول ذکر خدا بود



برچسب ها: شیطان را تا ابد زمین‌گیر،
[ دوشنبه 4 آذر 1392 ] [ 08:57 ق.ظ ] [ مصطفی رسولی مهربانی ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ


روزی روزگاری اهالی دهكده تصمیم گرفتند تا برای نزول باران دعا كنند ، در روز موعود همه مردم برای مراسم دعا در محلی جمع شدند و تنها یك پسر بچه با خودش چتر آورده بود و این یعنی ایمان
بار خدایا چنین ایمانی بمن عطا فرما و من ایمانم را به تو می سپارم

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :


امکانات وب

فال امروز
 پخش قرآن صوتی و تصویری